Psihologie

Evaluare psihologică (clinică) și psihodiagnostic copii

 Fiecare copil este unic si are un ritm propriu de dezvoltare. Nu toate problemele pe care le intampina in evolutia sa au sanse reale sa se rezolve de la sine!

 Nedepistarea la timp a problemelor conduce la agravarea acestora, iar efortul depus pentru recuperarea copilului va fi mult mai mare!

 Ai observat anumite dificultati in cresterea si dezvoltarea propriului copil? Nu ezita! Apeleaza cu incredere la un specialist si solicita-i o parere avizata !

 O sedinta de evaluare psihologica dureaza o ora si iti ofera posibilitatea de a intelege care este nivelul actual de dezvoltare al propriului copil!

Evaluarea psihologica (clinica) a copilului si stabilirea unui psihodiagnostic este un proces structurat in trei etape clar definite, realizat cu ajutorul metodelor, tehnicilor si instrumentelor adecvate specificului dificultatilor.

Evaluare initiala are drept scop observarea si cunoasterea copilului in vederea stabilirii nivelului actual de dezvoltare din punct de vedere comportamental, cognitiv, afectiv si relational.

Procesul se continua cu o evaluare complexa in vederea stabilirii unui psihodiagnostic, toate aceste informatii fiind centralizate intr-o Fisa de evaluare psihologica si un Program personalizat de interventie si recuperare. Pentru fiecare obiectiv este stabilit de catre psihoterapeut un termen de realizare, in acord cu varsta, ritmul propriu de dezvoltare al copilului, cu capacitatile, particularitatile si preferintele lui.

Finalitatea procesului se incheie atunci cand au fost indeplinite toate obiectivele terapeutice  conform planului de recuperare, printr-oreevaluare psihologica a copilului. Toate aceste informatii sunt centralizate intr-un Raport de evaluare complexa.

Observatie:  evaluarea psihologica (clinica) si psihodiagnosticul au rolul de a evalua starea actuala a solicitantului (sunt investigate comportamentele si functiile psihice relevante pentru situatia pentru care are loc evaluarea), in scopul de a identifica potentialul de functionare a psihicului si/sau de a ameliora/inlatura anumite tulburari psihopatologice. Acestea se pot modifica (in sensul diminuarii sau intensificarii simptomatologiei) in raport cu o serie de factori si independent de recomandarile psihologului, in absenta implicarii subiectului examinat intr-un demers terapeutic.